Translate

söndag 27 januari 2013

Team jobb!!

Gruvade mig för att gå ut idag. Inte många grader kallt men vinden kylde på bra..Fast hundarna vill ut så det var bara att klä på sig och traska ut. Tea höglöper nu så Birk behövde rensa huvudet lite för nu är Birk kär.

Orkade inte träna fullt ut för krafterna är inte riktigt tillbaka än. Började med Irja och gick in 25:an. Hon är så lätt att träna och det blev lite delningsövningar för henne. Hon är så lätt att få in oavsett hur liten lucka det blir och nu har hon även förstått det där med att hålla isär också,


Eftersom det var lite kyligt så fick Irja vara lös utanför medans jag körde Birk. Han fick ett lätt pass med mixad träning. Plötsligt så har jag två hundar med mig för Irja hon ville allt också vara med. Ja varför inte köra båda då. 
Dom jobbar väldigt bra ihop och tänkte då varför inte prova delning med två hundar. Sagt som gjort så bad jag Irja dela ur hälften så fick hon hålla dom. Birk fick ta ansvaret för andra gruppen. Yes tyckte Birk det här gillar jag!! Bad honom sedan släppa sin grupp och komma själv mot Irjas grupp. Det gjorde han och då bad jag Irja släppa sin grupp och vända om och hämta tillbaka gruppen som Birk hade haft. Hon vände om och hämtade upp dom och Birk stannade snällt kvar. Det var lite häftigt och det tyckte hundarna också!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar