Translate

lördag 12 januari 2013

Det är krångligt att söka dispens. Jag hade ju beställt ifrån SKK en blankett för ett bra tag sedan. Nu är den spårlöst försvunnen!! Inte nog med det det ska sökas ifrån JBV också.
Avvaktar lite och det är inte så länge kvar tills det ev ska tas blodprov igen och om vi då har tur så kanske det blir att minska ner dosen.

Om jag ska vara riktigt ärlig så orkar jag nog inte ha två hundar i full trim. Börjar nog bli gammal o gaggig!! Hon får ju jobba dagligen med att hjälpa till och hon har bra grundträning i botten. Fast från grundträning till finlir är steget stort för mig. Jag får liksom inte till det alla gånger.

Birk är mitt i sin utbildning och han måste få min tid nu i början så att han får en bra start. Just nu blir det ingen träning alls på får. Is och knölig snö gör att jag inte vill riskera varken får eller hund. Är inte värt det.
Kan ta något pass i boxen och få till det med höger o vänster. Stackarn har inte lärt sig det än. Usch när jag tänker efter jag hinner inte göra mina läxor som jag fick. Fast Rom byggdes ju inte på en dag.

Vi får hitta på andra roliga saker istället. Han har ju kommit på att det går att leka och vara hund också <3
Det mår han bara bra av.

Vi får väl se vad vi hittar på imorgon! Hoppas att SOLEN tittar fram!!




1 kommentar:

  1. Jodå! Ta och sök den där dispensen nu så att du kommer ut och tävlar i år under tiden som du putsar på Birk.

    SvaraRadera