Translate

tisdag 22 januari 2013

Det kommer att bli ett reportage i tidningen!


Irja har utmärkt sig igen. Tidningen ville dela med sig av hennes historia. Frågade först hur kortet blev taget och jag förklarade att det var ett ögonblickets stund. Jag sprang in och hämtade kameran och tog en hel hög med bilder. Man kan tro att jag hade satt dom där med flit...fast det går inte ju med djur!! 
 Man blir alldeles varm och glad åt den. Skickade även in fler kort för det syns verkligen på korten vad som hände den morgonen. Så nu får vi se vad det blir av det.

När jag nu tänker efter så har fler saker hänt mellan Irja och djur. Den dagen jag flyttade den ensamma ankpojken till de andra gänget. Hur hon då medlade mellan ankorna. Ankpojken tog skydd bakom henne och måste då ha sänt ut lugnande energier för det blev inget bråk mellan dom. Dumma räven tog ju dom andra och Irja hade sorg ett bra tag efter det.

Det är inte brist på vall egenskaper hos henne för det finns det med råge! Hon har däremot en förmågan att ha en av och på knapp. Snäll mot alla och har aldrig hamnat i slagsmål med hundar. Tea kan sätta ner sitt huvud i hennes matskål och hon bryr sig inte. Då ska ni veta att Irja älskar mat och är alltid sugen och är världens värsta tjuv.

1 kommentar:

  1. Va´ spännande med tidnings reportaget! Det får Du dela när det publiseras!
    Kram
    Inger S

    SvaraRadera