Translate

lördag 9 januari 2016

NYTT ÅR OCH NYA UTMANINGAR

Jag har överlevt det första året som egen företagare. Roligt att så många är nöjda och att nya kommer hela tiden. ))

Min egen träning med mina hundar har kommit lite på sidan om fast i år ska jag försöka ta tag i det. Mina mål i år är att låta Birk få fortsätta hjälpa andra fårbesättningar och lära mina elever och det är han så duktig på. ( en riktig klippa) Tävlingar med honom känns inte så viktigt just nu.




Med Dayra ska jag försöka att få henne godkänd som vallhund. Hon ska få träffa Birks stora fårbesättning och utvecklas med det. Ska bli jätteintressant att få se hur hon fungerar på dessa får ))
Vi får sedan se om hon också kan äntra tävlingsbanorna framöver. 
Som det känns nu så behövs det mycket rutin i annan miljö och nya får. 
Jag har gått många kurser med mina andra hundar fast hon har bara gått en hanteringskurs i somras och den var superbra!!




Jag själv måste nog må väldigt bra för jag har gått upp i vikt och nu väger jag det mesta jag någonsin har gjort.
( kanske måste banta hi hi...)
Frisk luft och härliga människor och hundar kan det bli bättre ))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar