Translate

tisdag 1 januari 2013

Årets sista dag!

Dagen började med att när jag läste en kommentar om Irja rann tårarna igen. Fast nu av att blivit rörd över det fina stödet och de fina orden från en i grannlandet Norge.

Har varit ut med hundarna ett sista pass i vallhagen. Underlaget var riktigt bra och risken är att det snart kommer is o halka.

Fåren var spralliga och Birk smittades av deras yra. Han fick tydligt veta att man ska lyda ändå. Han blev sedan riktig fin och gjorde bra flankeringar och föste på bra. Fick även jobba lite praktiskt.

Irja är gudomlig att träna! Hon jobbade på bra och med henne kan man tycka. Hur svårt kan det va!!
Med hennes djurkänsla och lyhördhet kan man komma långt.

Önskar Gott Nytt År!



2 kommentarer:

  1. Härligt!!
    Vi var också ut en sväng men hade inte samma glädjeyra som du. Men jag oroar mig inte. Den kommer....yran alltså! Klart du kan komma långt med Irja. Det hänger BARA på dig, hunden har inga begränsningar. Och lilla? Brik..... mmmm, det kommer att bli nåt det!!! Bara att kavla upp ärmarna och JOBBA, JOBBAAA, fniss. Och som du vet.........Jag vill VARA med!!!!

    SvaraRadera
  2. Självklart ska du vara med. Fast plockar vi fram för mycket i Birk då får du allt vara min stand in. Hi hi..

    SvaraRadera