Translate

fredag 8 mars 2013

UNDERBAR DAG MED SOL!


Dagen började med att jag vaknade ovanligt tidigt. Det var bara att sätta igång med papperna som ska skickas in. Tänk vad jag tycker sånt är så tråkigt!! Fast jag blir bättre o bättre på det nu.

Sedan gick jag,Birk och Irja ut på en skön promenad i det fina vädret. Tog skoterspårerna på åkrarna och passade då på att låta Birk se lite mer bilar. Spåret gick längs med stora riksvägen så nu fick han se sååå många bilar. Har inte visat några tendenser att vilja valla bilar förut fast nu blev lite för många åt honom. Blev då bra tillfälle att tala om för honom att det är tabu!! Han slutade direkt och den fortsatta promenaden blev trevlig.

Sedan var det dags för fårens matleverans. Dom har nu lärt sig att när traktorn kommer så vanskas det ny mat. 

Birk får nu vila lite ifrån träning och ska få promenader så att även matte får röra på sig lite. Börjar orka mycket mer nu och ska nu hålla efter det.(slut på latdagar)

Återstår att se om jag kan åka på egenskapsbeskrivningen. Om jag och Birk får någon skjuts. Lite för långt att ta cykeln dit. Sedan är jag lite nervös för årsmötet. Tänk om jag blir korsfäst.

Ja ja vi får väl se om och när hur det blir.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar