Translate

fredag 22 mars 2013

HASTIGT UPPVAKNANDE!


Vaknar av att Irja kommer upp i min säng . Det brukar hon inte göra utan brukar stå på golvet och försiktigt försöka väcka mig.
Yrvaket ser jag att hon är spänd i hela kroppen och så börjar hon krampa. Sätter mig upp och bredvid mig ligger hon en liten stund i kramp och när den sedan släpper ligger hon helt still. Jag gör inget utan bara ger henne stöd med att hålla händerna på henne. Hon vill sedan gå ner på golvet och hon kommer faktiskt riktigt fort tillbaka till det normala.


Just när det händer kan man inte göra mycket utan bara vara lugn och ge trygghet. Fast man egentligen lider och tycker det är jobbigt. Däremot verkar hon inte bry sig så mycket fast det här var första gången hon sökt upp mig. Brukade annars få det i sömnen. De allra första fick hon av stress och jag tyckte det här mer påminde om det. Hon har varit ovanligt orolig några dagar innan.

Annars har hon mått riktigt bra i många månader och varit så som hon var innan de första kramperna. Ska prata med min veterinär och se vad vi kan göra för henne. Jag vill och har verkligen gjort allt man kan fast går det inte så måste jag tänka på Irja i första hand. Måste bereda mig på att det kanske inte fungerar och måste då ta ett tungt beslut. 

Hon är min prinsessa och hon kommer alltid att vara det!

2 kommentarer:

  1. Usch då, vad tråkigt. Hon som varit "frisk" så länge. Kanske var det kexpaketet? Fick hon inte anfall efter hetsätning tidigare? Hoppas allt går bra.

    SvaraRadera
  2. Om det skulle varit kexen så är det för många dagar sedan. Fast man vet ju aldrig. Däremot är hon mer stressig över lag. Märks i vardagliga att hon ändrat beteende. Just nu är hon sig själv igen. Bara att hålla tummarna!

    SvaraRadera