Translate

tisdag 5 mars 2013

Nu börjar det verkligen hända saker!!


Nu börjar bitarna falla på plats. I dag fick jag liksom ihop det hur jag förut brukat träna och att jag nu även ska träna Birk så.
Jag är lyckligt lottad att ha en go och duktig träningskamrat. Hon känner nog mig utan och innan hi hi..

Nu är det slut med lull vallning och det syntes tydligt hur bra Birk svarade. Bara nu matte hinner med också så tror jag det kan bli riktigt bra det här. Känner att jag fått råg i ryggen och energin ska nu släppas loss.
Så håll i hatten !! Även om han kommer att få mycket energi och flöda på så inser jag att han fortfarande är lätt att ta ner igen om jag så vill.

Alla hundar gick riktigt bra och sådana här gånger så känner man. VAD ROLIGT DET ÄR ATT TRÄNA!!

Fotade lite i dag på Birks vallkompisar Jovi & Gemma.









2 kommentarer:

  1. Ha,ha Gemma ser ut som en halvgalen idiot på det uppbundna fotot. Kul att du fick lite inspiration till en mera aktiv träning. Det lovar gott inför framtiden. Vad såg du på filmen vi filmade? Gav den några intryck? Ska bli intressant att följa din träning framöver. Det här kan bli ordentligt bra!! Får nog se upp för Birk och dig på banorna :-) och som du skriver DET ÄR ROLIGT ATT TRÄNA. Roligheten varierar bara lite i graderna och bör, i min mening inte ställas i jämförelse med utförd prestation. Sen är det alltid lite extra kul att det går så här bra som i dag förstås.

    SvaraRadera
  2. Har nu tittat på filmen. Jag tror att vi tjänar på att jag själv stå still. Låter honom sköta djuren. Nyttigt att se och vissa delar såg inte så tokiga ut. Sätter ut en snutt. Att det var roligt menade jag med att jag kände mig väldigt inspirerad att verkliga TRÄNA nu. Är inte ens trött idag!!

    SvaraRadera