Translate

måndag 18 mars 2013

JAG & BIRK PÅ ÄVENTYR!


Tidigt på lördag morgon gick färden till SWKK: s egenskaps beskrivning. Nu skulle Birk bli beskriven på sina vallanlag. Väl där så var det många som redan kommit och där fanns det en hel hög med unga förväntansfulla unghundar.

Birk som inte varit ut på länge fick stooora ögon och tycktes tycka Vad är det här??
Fast han var riktigt duktig och skötte sig klok som han är. Alla hundar fick först gå in och kolla av miljön inne i ridhuset. Jättebra för det är mycket nytt för dom. Fåren stod i en fålla på mitten. Birk rekade av fort och fick sedan syn på fåren. Aha får... dom känner jag allt igen:-) då blev han nöjd!!



                                                       Renrosen Bli

Fick sedan 10 min per hund att gå in till fåren som då var lösa och med hjälp av en instruktör kolla av om man behövde hjälp och få olika träningstips.
Sedan var det dags för själva beskrivningen och även där fick man hjälp om man behövde det.

Birk fick först problem med att fåren hade aldrig träffat eller sett en creme färgad hund förut. Han blev verkligen granskad och fåren var väldigt skeptiska på vad han var för något.
Vad gör då Birk jo han talar vänligt men bestämt om för dom att han faktiskt är en hund. Sedan flöt det på och han visade upp hur han jobbar helt fritt.









Best in Work Tine




Hade kameran med mig fast inget kort på Birk blev det.Fast bästaste Pia hade tagit kort. <3
Nu har vi gjort det vi skulle så nu kan vi ta tag i träningen igen plutten och jag.

När vi kom hem så var nog Irja lite sur på mig för hon passade på att rota i väskan och knyckte ett kex paket och smällde i sig hela paketet. (hon fiser illa nu) Hämden är ljuv tyckte nog hon hi hi..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar