Translate

onsdag 6 mars 2013

FIN DAG!

Tog med mig Irja och Birk ut en vända i solskenet. Fast det blåste lite kallt men huvudsaken är att SOLEN lyser. Tänkte inte träna så hårt idag så Irja fick ett träningspass också. Åh vad hon är rolig att göra delningsövningar med. Hon har nu också lärt sig hålla vissa djur och attans vad hon håller nu. :-)

Det enda jag begärde av Birk idag var att om djuren kom till mig så fick han själv ta loss djuren ifrån mig. Attans vad han tyckte det var jobbigt. Han tycker "du ska ha dom! och jag säger "jag vill inte ha dom". Konstigt tyckte han fast om det nu är så får jag väl göra det då. 
Stod inte på för att han förstod och att det var helt OK att göra så. Blev då bättre flyt i fösningen när han fick ta kommando över dom själv och att jag inte var i vägen för honom hela tiden. Han jobbar mycket bra när jag står still och att han nästan får göra fråndrivning.
Det tog mycket på honom så det fick räcka för idag. Han var riktigt nöjd efteråt." Gulleplutten "

Sedan fick gamla damen Tea ut en vända efter sin operation. Har nu fått en ny ungdom tillbaka. Hon riktigt lyste av lycka fast... rent träningsmässigt var det lite si och så. Den här bestämda självständiga damen styr o ställer man inte med :-) Bråkar nu inte med henne utan hon är den hon är. Hon ställer inte till det :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar