Translate

måndag 25 mars 2013

TRÄNING på ALLVAR!


Nu har jag och Birk fått oss en riktig genomkörare av bästaste vännen Helene. Jisses vad ringrostig jag är. Nu verkar det som jag glömt allt vad som har med känsla,vara på rätt ställe,inte låta honom vara olydig.
Väldigt tacksam att få träna med en som verkligen har hökögon. Om vi ska komma någonvart måste jag börja ta tag i det och då menar jag att verkligen ändra min lite slappa sätt.


Fick börja med att ge Birk mycket energi ifrån mig. Det var fruktansvärt jobbigt för mig ska ni veta fast Birk svarade bra på det. Då kom olydnaden fram! (attans nu blev jag avslöjad).

Nästa pass blev att ta tag i att han skulle lyssna och jag ska vara tydlig med mina kommandon. Slutade med ett energipass fast då orkade inte jag något mer fast det gjorde Birk. Helene tog då över och körde honom ett tag till. Imponerad av henne att hon orkar först köra sina två egna och ändå ha kraft att köra min hund.

Irja fick vara åskådare idag och hon var nöjd att ligga i solen och njuta. Vi hade tidigare varit in till vet och tagit blodprov och hon skötte sig jättebra och fick massor av godis och Irja delade ut pussar <3

Nu ska jag försöka strama upp min tränig en gång för alla. Skönt att få rensa huvudet med att träna hund och att det äntligen är vårväder ute. Börjar se lite ljusning bland alla dessa mörka moln.

Dagens rörda tårar fick jag när hon tränade Jovi . Gemma behövde sina första pass och det sista passet gick hon super!! Det har hänt mycket med tjejerna sedan jag såg dom sist. <3




2 kommentarer:

  1. Härligt Ewa! Fokusera på hundarna och tvinga dig själv att fokusera på dem istället för de andra dystra tankarna. Sånt är coach Elgemyr bra på att ta fram :-)

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning när också du kommer med så vi får träna ihop igen. Det är länge sedan nu och den här vintern vet jag inte var den tog vägen. (jag som köpte täcke åt Birk) Till vinterträningen.

    SvaraRadera