Translate

onsdag 27 mars 2013

OJ OJ NU ÄR JAG MÖR!


Idag var det dags att träna med Skräddars gänget igen. Kanske sista chansen innan isen tar över i 25:an. Idag var det fint underlag så träningen gick bra.

Trodde att jag skulle fortsätta där jag var sist men inte då för när man tränar med bästaste Helene då kommer det nya utmaningar.

Började första passet med att ge energi och det svarade han bra på. Andra passet då blev det andra bullar av.
Det byggs en liten minibana åt oss och där får Birk gå sin första ut stakade bana. Första vändan överstyrda jag och fick för många stop och han fick så mycket merjobb på grund av mig. Den osynliga fållan ( in i hörn) krånglade jag till det också.

Andra vändan fick vi till ett bra hämt och faktiskt så fick vi bra rull på flocken och Birk tog mina kommandon mycket bättre. Han blev mer nöjd när fåren flödade och flera gånger gick han så rätt nästan själv.:-) Fållan klantade matte till det:-( Birk gjorde så gott han kunde. :-)

Tredje vändan vi tränade så fick jag se till att fåren flödade och samtidigt få Birk att lyssna på mig. Vi hade mycket drag och skulle ha ett mål i sikte och jag måste komma ihåg att även om fåren springer så ska han ändå tänka (flytta djur) Ju mer koncentrerad han blir desto mer glömmer han mig. Läxa till nästa gång. Han SKA lyssna!! Men ändå jobba på djur samtidigt.( Inte enbart lydnad)



Nu har träningen börjat på allvar och jag måste säga att även om det är sååå svårt så blir man nöjd när man märker att det händer en massa.

I dag stod Gemma för dagens höjdpunkt. Den lilla damen visade väldigt fina sidor idag. Hon hade smält sista passen ifrån förra gången och hon bara levererade. Kul att följa dessa unghundar!! <3
Jovi gick också bana och hon kan verkligen styra o lyda i fart. <3

Känner mig lite mör fast mycket nöjd. Birk återhämtar sig fort så han skulle vilja........

Mycket BRA dag!


1 kommentar:

  1. Tack för idag! Nu väntar lite kursande och jobb för min del och då får du äntligen chans att träna på det vi gjorde sist i flera dagar. Men se upp, snart är vi på´t igen och då kommer nya övningar och andra utmaningar, fniss. I dag jobbade ni kanon bra, båda två. Svårt, ja men ortoligt utvecklande. Det tog inte många omtag förän ni fattat galoppen. Tror målet närmar sig fort.

    SvaraRadera