Translate

tisdag 21 maj 2013

Skön dag!


Var ute i fårhagen och hade det trevligt med Sarah och hennes hund Svea. Satt på min Evert och hade det skönt i solen. Faktiskt så tittade solen fram och då blev det riktigt varmt.
Det var så lugn stämning så alla hundarna kopplade av och sov en stund. Jättebra träning att dom kan koppla  av när det inte ska jobbas.


Så här trött kan jag bli :-)




Körde mina hundar ett kort pass var och Sarah körde sin Svea några pass. Riktigt roligt att se dom :-)
Birk gjorde en bra sak idag. Jag stod still och lät honom fösa fåren. Inga direkta kommandon utan han fick ta  tag i dom och jag småpratade med honom.
Plötsligt börjar fåren att sprida ut sig och ett får kommer långt ut på ena kanten. I vanliga fall brukar Birk ta chansen att ta ut den och försöka hålla detta får ifrån dom andra. Han hade bra avstånd till fåren så det enda jag säger åt honom är då " tänk dig för nu " och Birk stannar upp viker sig lite åt sidan mot fårets håll och därefter lägger han sig självmant och ger fåret en chans att gå tillbaka till dom andra.
Yes han börjar förstå!! Vad glad jag blev! Han använde huvudet helt rätt i ett svårt läge för honom :-)
PS. " han har aldrig lagt sig självmant någon gång förut " DS

Senare på kvällen kom Kristina.S förbi och vi fikade och hade trevligt småprat. Den här dagen bara försvann och tiden går fort när man har så goa vänner som bryr sig om lilla mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar