Translate

lördag 25 maj 2013

Birk & Jag!


I dag var vi iväg på fortsättningen med utställarkursen som SDV anordnade. Gjorde nu mest hämtövningar och det blev två grupper får som vi fick ställa ut. Tyckte att det var en trevlig och lärorik dag.



Birk



Birk fick till ett bra hämt det sista han gjorde och även upptaget blev bra. Det var tack vare att två stycken hade gett mig bra tips för jag själv såg inte hunden hela vägen. Det var en svacka just där som han gick sista biten och jag såg inget. Stort tack till er som delar med er :-)

Här hemma har jag gjort lite fållarbete och både in o ut ur fållan är OK. Fick bara se till att han höll kanten när han skulle gå bakom fåren i fållan.




En äldre bild på Tea & Kossorna




Onsdag kväll var jag o gamla Tea och träffade kossorna. Tea överlycklig och jag bara njöt. Hon har en otrolig förmåga att presentera sig för dom. Okey säger korna och går iväg lugnt och fint. Stannade upp en stund och flera kor slickade mig på handen och vi småpratade lite. Det är TERAPI åt själen :-)





1 kommentar:

  1. Det såg riktigt, riktigt bra ut!! Jädrans i taket var det avanseras snabbt nu :-)

    SvaraRadera