Translate

torsdag 2 maj 2013

1 Maj i Skräddars!


Vad jag blir bortskämd av en go kamrat som kommer och hämtar upp mig och Birk så att vi får komma ut lite. Väl där så var det Lena.W tur att träna först med sin fina tik Gina. Dom blev rejält mörade av ett bra träning pass och det ser verkligen lovande ut :-)

Sedan kom Ewa,S och bröderna Samuelsson och nu var det dags att gnugga geniknölarna. Jag började med Birk på hela flocken och delade sedan av en grupp och satt in dom i fållan. Sedan fick han hämta upp resten och ta in dom  i fållan till dom andra. Så här långt var jag med men sen......

Nästa pass skulle vi prova längre hämt. Då fick jag hjärnsläpp.....
Om någon kan ställa till det så är det jag. Blir så sint på mig själv när inte hjärnan fungerar som den ska. Hur svårt kan det va??
Lyckades få till omvänt päronform!!!! Tur man tränar med så duktiga och tålmodiga träningskamrater. Jag borde ha veta det!!! 
Gruppen som Ewa&Zeke hade sorterat ut var väldigt lätt fotade så Birk tände till lite och det blev en ny erfarenhet för honom. När han höll ut bättre så gick fåren mycket lugnare. Nyttig lärdom för oss!!





 Fast till nästa pass skärpte jag till mig och nu såg det genast mycket bättre ut.
Birk är verkligen tacksam att träna med för han tar inte illa upp utan han ställer upp för mig oavsett hur tokigt det blir.

Helene tränade Gemma och vad glad jag blir i hjärtat över att få se hur den lilla damen har utvecklats under dom här veckorna. Det var så att man fick ståpäls :-)
Jovi favoriten gillar jag skarpt och hon bara levererar och får det att verka såååå lätt!! Roligt eftersom jag alltid har trott på henne. <3

Bröderna Samuelsson är alltid på G. Zeke på sitt härliga sätt att lösa allt. Han är The King!!
Rom skötte sig riktigt bra. Han kommer att bli ruggig på tävlingsbanorna i år. Riktigt roligt att se honom träna och fick bra svar på mina frågor under hans pass. Intressant!!! Även hans nyfödda avkommor kommer att blir intressanta att följa framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar