Translate

fredag 3 maj 2013

Bra träning!







Det har hänt saker mellan mig och Birk. Han verkar se mig på ett nytt sätt. Det var inte bara får i huvudet på honom när vi idag gick ut i fårhagen. En mer avkopplad inställning och det var först när han fick tillåtelse att börja som han kopplade på fokuset mot djuren. Nu kommer han ända fram när jag ropar in honom. Har känts förut som att nästan ända fram men ändå inte.







 Små detaljer kanske fast är man så snäll som han är så blir det iallafall tydligt när nåt händer mellan oss. Minns att jag blev påmind på en kurs att han ska lära sig sköta sig i kopplet och nu har jag tagit tag i det. Kanske det har varit  orsaken till dom andra problemen.

Hur som helst så gick han riktigt bra och även jag var skärpt. Det jag var mest glad över var att jag riktigt kände samarbete,låga kommandon,berömde och han levererade!!



Glömde en sak!! Linan var på fast..... ja ja det kommer säkert... vi försökte iallafall hi hi....















1 kommentar: