Translate

söndag 5 maj 2013

Är så nöjd med killen!


Vinterns träning har tydligen varit bra för nu känns det som vi börjar få ihop de olika delarna.
Fungerar riktigt bra på större ytor och han har mognat något helt otroligt på några veckor.

Först satt jag på honom linan och föste låga sträckor och använde linan vid behov. Han fick först greppa fåren själv bak fåren och sedan efter ett tag även flankera upp på sidan vid behov. Han svarade väldigt bra och vilken härlig känsla det var när han bara trampade på och med fint fokus.

Tränade även in tillbaka visslan ifrån fåren och det snappade han upp snabbt. Mixade det med att komma tillbaka till mig eller att han skulle ta upp fåren och komma med dom. 

Sedan var det det där med att han är alldeles för grund i upptaget. Tog tag i det och han fick tänka till och när han gjorde rätt så fick han lyfta fåren. Då fick vi till bra djup och han då fick han belöningen att flytta fåren igen. Det köpte han för flytta får det vill han!!

Känns så underbart att jobba med honom och jag är så tacksam för den hjälp jag har fått under vintern.
Helene.E har stöttat mig,kört honom när jag inte har orkat,haft en ängels tålamod med mig.
Jag är tacksam över att ha henne som vän både när vi tränar hund och när jag har haft det så jobbigt.
Även alla ni andra vet att jag är glad att ha er som vänner och nu när vi har kommit igång igen så kommer jag inte att svika er.
Stor kram till er alla!!

1 kommentar:

  1. Glad att du uppskattat min hjälp, glad att du mår bättre, glad att du vill/orkar träna och utveckla din hund vidare och glad att du är nöjd och glad = 4 x :-) dvs :-))))

    SvaraRadera