Translate

tisdag 16 april 2013

Utveckling!!


Nu när jag börjat få till fösningen och verkligen ser att Birk har förstått så känns det helt underbart. Han går stadigt och greppar fåren och man ser hur han trampar på på sitt speciella sätt.

Nu får jag istället se till att även flankeringarna och djupet bakom fåren blir bättre. Han svarade väldigt bra idag när han själv fick tänka till hur det skulle vara. Jag ska bara tänka på att se till att röra på mig så att han själv får ta ansvar för det han gör. Måste komma ihåg att berömma honom när han gör det. Han har inga problem att hitta balansen mot djuren utan det är fortsättningen emot mig som han ska få lära sig att sköta själv utan för mycket hjälp av mig. Han har lite för mycket tänk att hålla när det blir för långt avstånd till mig. Fast det klurade han ut redan idag så det behövs nog bara lite påminnelse åt honom så lossnar det nog.




Fick trevligt sällskap idag när Helene och Kristina kom med sina hundar. Spännande att se när unghundarna svarar så fint på träningen som dom gjorde. Riktigt häftigt är det när paletten ramlar ner och dom bara levererar.

Bäst av allt måste jag säga är att det äntligen har blivit vår. Stora fårhagen är nästan helt ren ifrån snö. Kanske det kommer nåt grönt gräs strå åt fåren snart. Då blir dom glada!!

Tidigare i dag somnade jag framför TV och sov så gött. Det var riktigt skönt!! Behövde nog det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar