Translate

söndag 21 april 2013

Ny erfarenhet!


Idag fick både jag & Birk bekänna färg. Efter vinterns träning var vi nu iväg till andra får. Större grupp och stor hage. Han fick nu lära sig att ta ansvar själv långt borta ifrån mig. Efter att han först tyckte att herregud ska du lämna mig alldeles själv med fåren och bara gå iväg. Så gick det bättre och bättre för varje gång.


 Det här behövde han verkligen och när sedan fösningen blir ännu bättre och jag inte behöver gå med så slipper jag traska så mycket. ( Det var faktiskt riktigt jobbigt att gå så långa sträckor) Nu fick han helt själv lösa det med att plocka upp fåren och ta dom till mig och det är den längsta sträckan han har varit med om. Flocken fick han samla och driva utan kommando. Bara broms och beröm. Väldigt bra för honom och det ska bli intressant och se när han har smält det vad som händer då.

Han har haft förmågan att komma ihåg sina övningar nästa gång man utsätter honom för det.
Jag själv skulle nog aldrig kommit på det här fast jag har tur som får träna med bra och duktiga träningskamrater. Det är nog så att det måste vara svårt ibland för att utvecklas!!

Det hände mer den här dagen och det ska bli intressant hur det blir när det blir dags.
Trött & nöjd både jag & Birk!!

1 kommentar:

  1. Hi,hi.. Ja det har sina fördelar att lära in fråndrivning tidigt ;-) Vila nu. Återkommer snart med nya prövningar i bakfickan :-)

    SvaraRadera