Translate

torsdag 4 april 2013

Prinsessan Irja fyller år!


Idag fyller Irja 4 år. Är glad att jag får ha henne med mig än fast det såg osäkert ut ett tag.Hon mår bra igen och jag hoppas att det får vara så länge till.


Hon betyder mycket för mig och hon har lärt mig mycket om vallningens ädla konst.

Jag minns när hon för första gången fick prova på nöt vallning och då var det ren invallning av djuren. Hon jobbade utan tvekan och tog det som vilket jobb som helst. Hon stod kvar mot kon huvud lugnt och bestämt och visade sig. Sedan gick hon bakom och ingen ifrågasatt något mer. Ingen stress på djuren.










På fåren och ankorna har hon alltid haft bra djurkänsla och det var skönt att se att hon även har det på kor. Hon är min första vallhund som jag verkligen kan teknik träna med. Hade hon inte blivit sjuk så har ni sett oss mer där ute på tävlingsbanorna.

Hade tänkt söka dispens fast jag är nöjd att ha henne som arbetskamrat och att hon mår bra. Träna kan vi för det älskar hon och kanske kan vi bistå med hjälp på tävlingarna bakom kulisserna.

1 kommentar: