Translate

torsdag 11 april 2013

Träning med kamraterna!


Var meningen att jag skulle få följa med till Peter. Det blev inställt och istället samlades vi i min hage. Jag har nu snöfritt och bra underlag. Vilken dag det blev och solen värme gött när den väl var framme.

Birk hade verkligen smält övningen ifrån tisdagens pass. Linan är jag fortfarande ovän med och när jag struntade i den då började han att leverera. Han föste o föste .... vilken känsla!!

Sedan frågade Helene om hon fick låna Birk tillsammans med Jovi. Jovi löper och jag trodde att Birk inte skulle bry sig om det om dom jobbade tillsammans. Mycket riktigt hade han inte en tanke på att uppvakta en löptik när det fanns får att valla.





Fick se hur Birk ändrade sitt arbetsätt och helt plötsligt skulle han gå på huvudena istället för bakom fåren. Där tog Jovi plats och det var kul att se henne så bestämd :-) Intressant var det att se och hundarna stormtrivdes och Birk blev riktigt trött för första gången.






Gemma har blivit riktigt fin och utvecklas hela tiden. Jovi fick en klurig övning som hon svarade toppen bra på. Gillar mycket!! (Tur att jag påminde om den!)









Christine jobbar bra med Tine och det var kul att se hur bra dom trivs med varandra. Henne kommer Christine att ha mycket nytta av. Tine utvecklas också och är riktigt fin.





Irja fick ett pass där vi gjorde en delning. Rackans vad hon har lätt för det. Riktigt roligt! :-)

1 kommentar:

  1. Ha, ha. Tack för att du uppfattade det som att jag frågade. Tror nog att, om jag ska vara uppriktig jag bara kopplade loss honom och körde. Kul var det i alla fall. Riktigt kul att se dig och Birken i dag. Det tar sig sa han som satte eld på håret. Och vilken tur att du påminde mig om min tänkta strategi. För ur den föddes en ny som visade sig vara min dags största höjdpunkt. See you soon!!

    SvaraRadera