Translate

måndag 11 februari 2013

Vilket namn jag skulle välja?

När jag startade den här bloggen skulle jag ha ett användarnamn. Hmm.. tänkte till och eftersom det finns fler som heter Ewa.
Kom då på att för många år sedan var jag mycket ute till ett ställe och hjälpte dom som hade gården att samla in fåren åt dom.
Dom kunde ringa mig och jag åkte dit och dom var så imponerad av mina hundars jobb.

En gång fick jag höra att när dom skulle flytta sina grisar så blev deras matte skogstokig på grisarna. Hade stora problem att få dom dit dom skulle.
Då säger ena barnet: Mamma snälla du ring Vall Ewa!!

Det namnet passar perfekt i min blogg! Så blev det med det och någon grisvallning blev det inte hi hi..

Idag har jag varit till den stora staden och det är inte varje dag jag är dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar