Translate

fredag 15 februari 2013

Dagen började bra sedan....

Var ut med Birk och tränade idag. Begränsat område för all denna snö. Han började bra och gjorde fina flanker och med bra stop. Har fortfarande lite svårare i vänster flank. Det får vi jobba vidare på.

Lite frivallning emellan och han jobbade på fint och var jämn runt om. Tryckte på när han skulle.( lite orolig att han tenderar att helst vilja ha kontroll.) Det fanns fortfarande vilja att flytta djur. Skönt!

När vi sedan försökte oss på lite delningsövningar dåååå passade han på att öppna lite eget direkt. Den lilla rackarn!!
Efter har förklarat att han fortfarande skulle lyssna så fick vi faktiskt till det skapligt.

Han var lycklig över att äntligen få valla igen och nu hoppas vi att vädret håller sig nu när jag fått lite upptrampat.

Nu till det tråkiga!
Min gamla goa Tea är dålig och ligger inne för operation. När jag kom in ifrån träningen med Birk så var Tea inte sig lik. Hon tittade på mig och så skakade hon. Men lille vän är du dålig??
Tar tempen på henne och hon har feber. Hon har även pinkat på sig inne med en hel sjö. Ringer direkt för att få en uppringning ifrån djursjukhuset. Får vänta nån timme innan dom ringer och får åka direkt in.

Kollar direkt med ultraljud och hon har en stängd livmoder med var. Starkars liten inte undra på att hon var dålig. Tur att jag ringde direkt fast jag misstänkte nog att det var livmodern som krånglade. Har varit med om det på mina andra två tikar. Dom visade också inget förrän dom var riktigt sjuka. Nu får hon vård och jag är väldigt orolig för hon är 10 år nu. Under alla dessa år har hon aldrig varit sjuk.

2 kommentarer:

  1. Usch, vad tråkigt med Tea. Klart man är orolig, men hon är ju en pigg och kry 10-åring så det ska nog gå bra. Kul att du får till det så bra Birk. Ni kommer att bli ett fint team i hagarna och på banorna :-)

    SvaraRadera
  2. Tea är nu opererad och det har gått bra. Får se om hon får komma hem imorgon.
    Birk är rolig att träna och även om det blivit lite si o så med möjligheter så svarar han bra ändå.

    SvaraRadera