Translate

tisdag 26 februari 2013

Linan har eget liv!


Inte lika fint väder idag fast fullt godkänt ändå. Tänkte ta tag i fösningen med lina med Birk. Ja inte vet jag varför det ska vara så krångligt med att använda lina. Helst vill jag inte ha några som helst hjälpmedel i händerna. ( inte ens vallstaven är jag vän med) Men försöka måste jag iallafall. 

Hinner inte mer än börja så får fåren fnatt och skuttar o hoppar kontant. Jisses vad tossiga dom blev och då blev ju även Birk lite konfunderad  för han är ju lite krontroll benägen i sin natur, Börjar om och samma visa igen och lägger då ner linan och låter den släpa. Vad händer då?? Jo helt plötsligt blir fåren sig lik och Birk föser hur bra som helst. Alltså måste det bero på mig!! Ja vi får väl ta det pö om pö. Även om linan släpar så får jag väl ta upp den ibland.

Han har lättare nu att gå ur balans fast där finns mycket kvar att träna. Vi har fått en början och han älskar verkligen att få klura och använda huvudet. Risken är att det är svårt att sluta för roligt har vi!

Han kom ihåg och smält gårdagens arbetsuppgift för idag visste han precis vad som gällde:-)

Det jag fick på posten idag fick mig att få en klump i magen. Jag känner mig som jag vet inte vad. Önskar backa tillbaka tiden och allt blir som det brukar vara. Har fått en helt ny syn på hur det är i det här landet.
Jag har nog levt i min egna lilla värld och trott det händer bara andra. Får verkligen hoppas att det ljusnar framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar