Translate

fredag 22 februari 2013

Aha upplevelse!!


Pratade med min träningskamrat i telefonen och försökte förklara för henne vad problemet var igår.
Som vanligt får jag goda råd på övningen och jag har nog krånglat till den lite. Jag har gjort den förut flera gånger men varje hund är en ny individ.

När vi väl kom ut och skulle prova så hördes det ett himla liv uppe i spannmåls boa. Det var katter som skrek och det lät som dom slogs. Birk såg lite förbryllad ut och även fåren. Fast när vi väl började så struntade Birk i det. Bra gjort för katter låter verkligen illa.

När jag inte använde några som helst hjälmedel så lossnade det helt och Birk fick använda sitt huvud istället.
Jisses det behövdes inte mycket för att han skulle förstå och nu gick det att stoppa och skicka honom i och ur balans:-) Kan inte beskriva känslan riktigt fast häftigt var det och man får liksom joystick känsla.

Nu kunde jag vara på trånga utrymme också! Det här kan jag träna på nu när det är begränsade möjligheter.:-)

Tea och Irja fick promenad. Irja får vara sällskapsdam!! :-)

Dagen började dåligt och ett samtal gjorde dagen super <3

Tack Helene!!

2 kommentarer:

  1. Ha,ha, jo ibland får man till det. Till och med på telefon! Det kanske ska bli min nya nirs: HRBT, hundars rätt till begriplig träning

    SvaraRadera