Translate

måndag 25 februari 2013

Äntligen sol och fint ute!!


Man blir så glad i sinnet när solen tittar fram och den faktiskt värmer :-)
Efter att klarat av att betala lite räkningar så var det ut som gällde. Först promenad med Tea och Irja fick följa med. Härligt!! Bara att njuta!

I går när jag kom hem ifrån jobbet så mötte Tea upp mig glad i hågen i sin skyddsbody och tratt. I munnen hade hon en leksak som förmodligen Tibben Leo har tagit in åt henne. Vilken syn ha ha.. "Nu är jag frisk matte!!" 

Birk fick en vända med fåren för man vet aldrig när det blir dåligt underlag igen. Tog kameran med mig och tog lite kort när det nu var så fint ute. Släppte honom på lite frivallning först och stramade sen in honom med övningen och han svarade toppen. Lät honom jobba fritt igen och han är duktig på växla emellan.

Sedan avslutade vi med praktiskt arbete som egentligen är det Irja gör och älskar. Han tyckte det var lite svårt först innan han förstod vad som menades. Aha tänkte birk dom får alltså inte gå in i ladan, ok jag förstår. Nämen inte till matstället heller!! Rackans nu blev det mycket. Ok jag ställer upp!!
Han är så cool även fast jag ivrar upp mig lite. Han får nog snart rutin på det. Han måste ju få prova och lära och se :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar