Translate

måndag 4 november 2013

Lugnat ner sig i höstrusket!

Så var den här säsongen över. Känner mig lite sliten fast årets resa har varit otroligt rolig och händelserik. Jag och Birk har haft många fina händelser tillsammans ute på olika tävlingsbanorna. Kanske träningen fick stå emellan lite för det har hänt så otroligt mycket på dom tävlingar som vi har varit på. Har försökt lagt in praktiska övningar med storflock m m....istället.
Nu får vi väl ta och plocka ihop alla erfarenheter under året som varit och kanske nästa år kunna tävla med att jag kan köra hund också. Birk har varit otrolig och verkligen räddat många svåra situationer som har uppkommit. Riktigt nöjd med honom.

Fokuserad Birk

Tea har jobbat på kvigor och hjälpt till och där är hon en klippa. Hon är idag pigg och alert efter urinvägsinfektionen och hoppas att det "bara " var det och inte det jag trodde. Även opererat bort livmodern i våras.
Tea

Saknaden efter Irja är stor och speciellt nu när rutinjobbet med fåren börjar igen. Fåren vill nu gå in på kvällarna och det var hennes jobb. Tackan Märta brunstar och ingen Irja att ge sin kärleksförklaring åt :-( 
Igår stack det till i hjärtat när jag fick se Birk sitta i regnet och vänta på samma ställe som Irja brukar vänta när det var dags att ta in fåren.
Det är Birk som har fått det jobbet nu :-) Vad fort dom lär sig......

Prinsessan Irja

Har nu bestämt mig för att röntga om Birks höfter. Har egentligen inte råd fast försäkringsbolaget betalade faktiskt ut livförsäkringen på Irja. Då kan väl Birk få en del av det ifrån henne. Oavsett svaret så har jag då gjort vad jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar