Translate

fredag 29 november 2013

Börjar ge resultat!


Nu har det gått snart en vecka sedan vi var på kurs. Dom råd och tips vi fick då börjar sätta sig nu. I början på veckan hade jag tålamod och Birk fick stå kvar på avstånd och trycka. Det var jobbigt i början och han orkade inte riktigt hålla koncentrationen hela tiden. Sedan har det blivit bättre och bättre.

I dag när jag var ut så började han rätt på en gång och vi fick till ett bra pass. Har även tagit tag i hans flankering. Det går bättre nu när jag flyttar honom med kortare flanker och hellre ta en kort flank till. Nu hinner jag med så att han inte kommer upp för långt på sidan. "Han är lite snabb för mig ibland hi hi.." Fast det känns gött när man nu märker vilken skillnad det blir i flödet och han driver på bra :-)

Trodde väl aldrig att det skulle gå så fort att ändra om hans tänk och då gäller det nu för mig att hålla i det och fortsätta på samma sätt. Det andra som han har så starkt av finns kvar iallafall och det behövs i vissa lägen och det kommer jag inte att ta ur honom. " Det är bara att ha koll på svansläget"

Det här året har varit en massa nya erfarenheter för oss så nästa år är det tänkt att utbilda honom ännu mer. 
Ska bli riktigt roligt att träna och få se vad som händer framöver. Kanske vi törs äntra tävlingsbanan igen :-)


Min tappre kämpe Birk <3

1 kommentar:

  1. Klart ni ska, bara att stuva in sig i husbilen och hänga på. Våga-frågan lämnar vi hemma ;-) och modet packar vi i ryggan!!

    SvaraRadera