Translate

tisdag 4 juni 2013

Händelserik helg!


SDV hade anordnat vallhundsläger i två dagar i Skräddars. Jag själv var åhörare utan hund och fick se många duktiga deltagare med sina hundar. Instruktör var Anita och hon var lugn och duktig på att förklara vad hon ville lära ut. Vi fick god mat & fika. Vädret var bra och omväxlande så att både får & hundar orkade med. Trevliga klubbkamrater och fin stämning.

 Fick med mig hem några bra tips som jag snappade upp till min fortsatta träning med Birk.
Grundträning..... ack så viktig!! 
Gick ut en vända i går med Birk och han visade plötsligt upp ännu mer eye. Han blev så låg i sätt att närma sig fåren att jag nästan trodde han skulle låsa sig. Fast jag tror det är ingen fara  fast man få ha det i åtanke framöver.
Han blev iallafall lydigare i sitt läggande igen efter den olydnaden han fick med sig hem ifrån träningen i onsdags. Han är så tacksam att träna för efter en liten påminnelse så är han tillbaka igen och gör inte om samma fel igen. Gillar verkligen den här killen <3 

Idag kom Caroline & Nelly och Helene med Jovi & Gemma och hälsade på vallhagen. Dom körde några pass och verkade nöjda med sina hundar :-)
Birk fick några pass och han funkar bra just nu och nu är det bara att underhålla det han kan tills starten till Vp:et.
Inte mycket mer att göra mer utan det han har det har han. Sedan får vi se om det räcker till.
Han är Birk <3 oavsett hur det går :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar