Translate

måndag 30 september 2013

Några jobbiga dagar!!

Har varit lite tungt och mycket i tankarna. Var dags att åka till arbetsförmedlingen igen. Är lika gruvsamt varje gång. Mitt i allihopa får jag försäkringsbrevet på mina hundar som ska betalas. Måste då ringa och ta bort Irja ifrån försäkringen.
När jag pratar med dom så säger den i telefonen att jag hade livförsäkring att ta ut. Talade om att när jag ringde sist ( vet ej vilken jag pratade med då) att chansen var liten eftersom dom nog skulle krävas obduktion av Irja. Vilket jag inte hade gjort så jag orkade inte ta tag i det utan struntade i  att skicka in även fast jag hade intyg av vet. Nu tyckte den jag pratade med nu att jag visst skulle skicka in och prova. Så det tog jag nu tag i och det var jobbigt för nu kom saknaden av henne tillbaka. Nu är det skickat och vi får se hur det blir. För mig var det Irjas välmående som var viktigast än pengarna.

Min älskade prinsessa

Idag var jag in till AF och det gick bra. Jag och en helt okänd människa pratade för fullt medans alla andra var helt tysta i kön in till AF. Var även förbi och pratade om ev ett jobb framöver. Ett ställe där jag verkligen skulle vilja jobba på. Träffade en gammal klasskamrat jag inte sett på länge och så glad jag blev :-) Hon jobbade inom arbetslöshet och sa åt mig att stå på mig och tro på det jag vill :-) Köpt massor av godis!! 
Känns mycket lättare igen :-) :-)
Jag vet inte vad jag utsöndrar för folk ser och tar kontakt med lilla mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar