Translate

söndag 21 juli 2013

Trevlig liten kotte!


Har haft en liten Igelkott här hemma nu i  sommar. Riktigt rolig liten charmig krabat. Ger honom mat och när han får syn på mig så kommer han emot mig i full fart. Fast vi har hundar så kommer han in på gården och är dom närgångna så rullar han ihop sig och morrar.
Provade att ropa på honom och han kommer även på inkallning. Har märkt att han även spårar mig vad jag har gått. Testade lite och han gick exakt där jag hade gått. Bra luktsinne!!


Ikväll kom han inte så jag hoppas någon annan ger honom mat.


Var ut nu på kvällskvisten och körde Birk eftersom det är svalare nu. Han gick riktigt bra och jag försökte hålla igång honom för att han inte skulle använda så mycket eye. Sparade på det viset fåren lite och han fick röra på sig istället. Han släppte bättre i drivflanken och flödade på bra.

Gjorde några delningar och dom var OK fast lätt är det inte. Bara att fortsätta att klura och testa. Birk tycker det är häftigt iallafall :-) Snart får han komma ut på andra får igen och det tror jag han behöver. Mina tanter kan han!!

Irja får några korta pass för det märks att hon har blivit mer värmekänslig. Hon är lika lycklig för det :-) Bara hon får var med så :-)

Tea fick en skogsvända och vi fick lite blåbär och smultron med oss hem. Det var varmt torrt så Tea letade upp en liten myr och lade sig ner platt på magen och svalkade av sig på det sättet. Klok dam!! Sedan var hon på alerten igen. En gång stannande hon upp och markerade ett konstigt läte. Ett läte som jag aldrig har hört. Hon bara stod still och lyssnade så det var nog inget farligt för då hade hon nog reagerat mer.
Skönt att ha henne med för hon varnar mig om det är något. Hon har stoppat mig flera gånger och fått mig att vända om. Litar på henne :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar