Translate

torsdag 22 januari 2015

FULL RULLE!
Nu har nästan hela januari gått. Jag är verkligen positiv med att så många vill komma till mig. Att jag äntligen får hålla på med det jag mest tycker om och det är att få jobba med alla djuren och med deras mattar och hussar.

Allt har fungerat bra och belöningen till mig är att få se utvecklingen som blir och nöjda ekipage. Min målgrupp är väldigt tydlig om vilka som vill och behöver min hjälp med sin hund.

Till sommaren kommer jag att gå en kurs som lär ut stressfri hantering av stora besättningar av boskap och får. Passar mitt sätt att jobba på och blir då en bra uppdatering åt mig. Jag tycker att det är väldigt viktigt att lära sig läsa djuren och behandla dom med lugn och respekt. Det är vad jag också vill lära ut.

Har även haft lite egen träning med min unghund Dayra. Hon börjar nu hitta balansen till fåren oavsett min placering. Eftersom mitt knä krånglar så passar denna övning bra för jag slipper ha fåren intill mig. Hon kan nu också bryta och komma tillbaka och släppa fåren:-)) 
Hon är lite envis fast ändå lyhörd så det blir nog bra i slutändan :-)) 
Efter ett träningspass blir man så här trött och nöjd

Dayra



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar