Translate

måndag 6 april 2015

Vilken utveckling

Vilken utveckling...

Med att vi har varit i 25:an under vintern träningen så var vi idag ut i stora vallhagen. Dayra har verkligen utvecklats till en mogen liten unghund :-)))

Hon var mjuk och fin i sina rörelser. Fick jobba med tre får ute och resten i fållan. Då fick vi lite drag och det fixade hon galant.
Sedan kom det ett riktigt aha ögonblick...... 



Alla fåren tillbaka in i fållan och jag skickar Dayra på utsidan för vi har inte haft så mycket träning på att hon ska gå in och ta ut. Tänkte göra det lite lätt...
Men fåren tyckte det var riktigt trivsamt att stå inne i fållan... hmm.. nu såg jag på Dayra att hon hade andra tankar. Mycket riktigt så kommer hon tillbaka och går in i fållan och plockar snyggt och bestämt ut alla fåren. Sneglar till lite på mig som om hon tyckte " varför krånglar du till det när jag vet hur man gör "

Sedan avslutade vi med att hon fick ta fåren tillbaka hem. Hon hade full kontroll hela vägen hem till grinden och behöll lugnet.
Tror minsann min lilla tjej börjar bli stor :-))
Jag hade faktiskt ett litet leende idag ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar