Translate

onsdag 12 februari 2014

Träningsfilm!

Hade för mig att vi har haft ett stativ här hemma och faktiskt så hittade jag på det. Så jag satte upp det och satt fast kameran och filmade min träning med Birk.
När man ska filma själv och ha den i handen blir det inte så bra. För det första känner hunden på sig att man inte är helt fokuserad på sin träning. Sedan ser man inte sig själv och hur man själv beter sig.

Ledig dag för Birk och fåren och jag själv kan nu studera och titta på filmerna och det är riktigt nyttigt att se på. Bra hjälpmedel att se sig själv på film och faktiskt så irrar jag inte runt något mer :-) Försöker vara tydlig med vad jag vill och då ställer Birk upp.

Tränar på delningar,det måste vi träna mycket på,gå rakt mot djur,släpp och tryck ja ja mycket för Birks huvud fast han gillar utmaningar och han försöker hur svårt det än blir.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar