Translate

lördag 10 maj 2014

Krångel!! Som löstes.....

Vilka problem jag har haft med att komma in på min egen blogg. Skam den som ger sig!!
Har haft skrivtorka ett längre tag och tänkte göra ett försök igen.

Jag har fått tre bonuslamm på dom nya tränings fåren. Både jag och Birk tycker att det är riktigt spännande och roligt att få 3 små ulltottar. Birk tyckte först att dom var sååå små och visste inte vilken tass han skulle stå på. Så huvudet gick fram o tillbaka som på en uggla.




Nu när den äldsta är en vecka gammal så tycker Birk att dom har blivit vallningsbara små individer. Han hjälper mig att hålla ordning och reda. Att nu passa grinden är inte så lätt med dessa busiga nyfikna små ulltottar. Han puttar vänligt men bestämt tillbaka dom och han är sååå cool. 
När han kommer in till kvällen så är han trött och mycket nöjd :))


Har nu anmält honom till 4 st IK1 tävlingar. Vi får se om vi kommer med för det är många anmälningar och risk för bortlottning. Dom två sista är hemmaklubbens och då får vi starta.
Vi har inte varit ut så mycket på andra får och miljöer. Har mest varit på mina tanter med blandat praktiskt arbete och med att göra frihämt på spridd flock.

Det verkar ha gett resultat för nu slår han självmant ut och har bättre djup. Stannar mindre och mindre i drag fast det kommer nog alltid att finnas lite kvar i honom. Vi är iallafall på rätt väg och han har mognat mycket efter vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar