Translate

torsdag 9 januari 2014

Känner mig förhoppningsfull!


Efter av att fått ordning på fösningen och att han nu flyttar djur igen utan att kontrollera för mycket. Så återstod det att få till djupet i hämtet.
Det har liksom gått lite troll i det. För vill han flytta djur så går han på för hårt eller väljer att ta för mycket kontroll. Mina tankar har snurrat hit o dit. Övningar vi gjort som han inte har svarat så som jag tänkt.

Det var bara en övning som jag inte har gjort och när jag tänker tillbaka så undrar jag varför inte!!!

Jag gick ut och testade och han svarade bra på en gång och passade på att filma resultatet. Yes där satt den!!
Kontaktade en som är bland dom bästa när det gäller WK och bollade mina tankar och fick nu ännu mer klarhet att jag var på rätt väg. Då kom jag också på att sista kursen jag gick var vi inne lite på samma fast vi kom aldrig så långt då. Vi tog då tag det som var problemet som var just då och det har vi löst nu. Man är bra trög i huvudet ibland. Man lever liksom i nuet.

Han har det i sig och med bättre djup och övningen ifrån kursen så börjar vi få ihop det.
Måste också komma ihåg att prova att inte skicka honom i starkt drag utan motsatt sida och se om han vill skära linjen då. Ska bli intressant att se hur det går.

Känns riktigt bra och Birk är fin att träna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar