Translate

måndag 12 augusti 2013

Tillbaka till vardagen!


Efter två ganska hektiska veckor så kom lugnet och sorgen kom ikapp. Det jobbigaste är tomheten och saknaden efter min lilla prinsessa. Visst har jag fler hundar fast Irja var min skugga. Där jag var där var hon utan att vara dryg. Hon bara fanns där helt enkelt.
Sitter vid Tv:n och äter chips och hon brukade få dom som är för brända för mig. Finns ingen där nu :-( Kommer på mig själv att fortfarande vara noga med att plocka undan allt ätbart (hon var ständigt hungrig o stal) Varför?? Ingen som stjäl nu.
Jobbigt att nu gå ner till stallbacken till djuren för dom har velat komma hem en stund. Ingen Irja som förväntansfullt skriker ut sin glädje att det äntligen blir det jobb och lite puss på tackorna.

Minnena kommer alltid att vara med mig och hon är kvar i mitt hjärta. <3 Kommer säkert att blekna framöver och jag har ju två underbara hundar till och dom behöver mig också. 
Birk & Tea hjälper mig igenom allt och deras blick sa allt när Irjas aska kom hem. Båda hade samma blick med ett lugn och klokhet.

Nu har jag läst att min gamla arbetsplats har gått i konkurs. Med sorg i hjärtat så går en epok i graven. Jag har jobbat där i 40 år i o med att jag började sommarjobba 13 år gammal och sedan blev anställd och det var mitt andra hem. Jag är ändå glad att jag slutade innan det hände. Jag hade inte orkat sett hur allt försvinner och blir urplockat.
HEJ DÅ MACKEN! Syns inte i morgon! Usch va ledsamt!!

Till helgen är det tävlingsdags igen och före det en visselkurs. Så det blir att bita ihop och försöka få ny energi igen.
Gjorde en bra början idag med att låta fåren beta utanför hagarna och Birk fick gränsvalla. Vi hade det riktigt trevligt ja & Birk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar